منتظران مهدی
منتظران مهدی

در روایات برای مردانی که در آخرالزمان دچار آسیب شده اند، نشانه هایی ذکر شده است. معمولاً اسلام توقعش از مرد این است که حس غیرت دینی و مهابت الهی داشته باشد. روایات حاکی است که در سیمای مبارک خود امام زمان (ع) هم مهابت الهی وجود دارد. یعنی در چهره مبارک امام زمان (ع) در عین ملاحت و شیرینی، نوعی مهابت و ترس الهی هم وجود دارد. و ترکیبی از ملاحت و مهابت در آن دیده می شود.

اما در آخرالزمان بنابر آن چه از روایات به دست می آید، اگر شما در بین بیست مرد کمتر یا بیشتر، چهره هایی را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهید، نمی توانید کسی را پیدا کنید که در چهره اش هیبت و مهابت الهی و آثار ترس از خداوند وجود داشته باشد. اهل معصیت خیلی راحت در برابرشان مرتکب معصیت می شوند و آن ها هم هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.

روایت دوم درباره نشانه ها و خصلت های منفی مردان آخرالزمان می فرماید «یطیع الرجل زوجته و یعصی والدیه» مردان دوره آخرالزمان از اطاعت و احترام والدین دوری می کنند، در عین حال یک گرایش و اطاعت و پیروی صد در صد از همسران خود در رفتارشان دیده می شود.

باز روایت دیگر می فرماید: «یکون الرجل همه بطنه و قبلته زوجته و دینه در اهمه»: مردانی وجود دارند که تمام همت و عزم شان برای پر کردن شکم هایشان است و اصلاً به فکر معیشت دیگران نیستند. همسران شان قبله آن ها      می باشند «قبلته زوجته» گویا این زن ها خدای مردان خود شده اند و برای آن ها اطاعت از همسر، اطاعت از خدا به حساب می آید؛ و دین آن ها هم پولشان می گردد. یعنی برای آن ها مقدس ترین و مهم ترین مسئله پول و ثروت است.

روایت دیگری از این حکایت می کند که مردان از مرد بودن خودشان خسته می شوند: «لعن الله المخنثین من الرجال» تعبیر روایت این است که این ها از صفات مردانه خود خسته شده و سعی می کنند که گرایش ها، تمایلات و حالت های زنانه را در خودشان نمایان کنند. این گرایش ها ممکن است در حرف زدن، آرایش و آراستگی، طرز پوشش و یا تفکر باشد.

در نقطه مقابل هم حتی روایتی داریم که «والمترجلات من النساء» زنانی هم پیدا می شوند که این ها می خواهند خصوصیات مردان را در خودشان ایجاد کنند و مثل مردان شوند.

روایت دیگری می فرماید: «یتسمن الرجال للرجال و النساء للنساء» و یا «یا یتمشط الرجل کما یتمشط المراه لزوجها» اما یکی از آفت هایی که در دوره آخرالزمان برای مردان به وجود می آید این است که به جای آراستگی دست به آرایش می زنند. آراستگی با آرایش امر بسیار متفاوتی است. یا در روایت دیگر می فرماید: که: بعضی از مردها در دوره آخرالزمان خود را برای دیگران آرایش می کنند، همانند نو عروسی که برای داماد آرایش می کند. آفت خطرناک تر، این که در آخرالزمان «یتنافس فلی الرجل یغار علیه من الرجال» یعنی در آخرالزمان باندهایی به وجود می آیند که طرفدار همجنس بازی هستند و در این راستا مردان، هوسرانی های خودشان را به یکدیگر اختصاص می دهند. روایت ديگر می فرماید که «یتنافس فی الرجل»؛ یعنی ممکن است با هم رقابت داشته باشند و بعد  می فرماید: «یغار علیه من الرجال»؛ یعنی ممکن است دو مرد بر سر مرد دیگری یا فرد دیگری، با هم غیرت و حسادت داشته باشند و هر یک رقیب دیگری برای رسیدن آن فرد باشد. [1]

[1] نشریه موعود، شماره 32، ص 13

***

پیرامون وضعیت مردان در آخر الزمان در اخبار و روایات فراوان سخن گفته شده است كه قابل دقت و ملاحظه میباشد، در این قسمت به بعضی از آن روایات اشاره میگردد.

پیامبر اسلام (ص) میفرماید: یزفّ الرّجال للرّجال، كما تزفّ المرأة لزوجها. مردان با مردان زفاف كنند، آنچنانكه عروس با داماد زفاف میكند.[1]

در روایتی دیگر میفرماید: تكون معیشة الرّجل من دبره و معیشة المرأة من فرجها. مرد برای تأمین زندگی روزمرة خود، خودفروشی میكند و زن هم همین طور.[2]

امیر مؤمنان علی (ع) درباره وضعیت مردها در آخرالزّمان بسیار سخن دارد و آنچنان در این باره جالب بحث میفرماید كه گوئی در میان مردم عصر حاضر زندگی میكند.

در روایتی میفرماید: و یعیّر الرّجل علی صون النّساء

مرد را برای حفظ و پوشیده نگه داشتن همسرش مورد سرزنش قرار میدهند.[3]

و امام صادق (ع) در روایت مفصلی وضعیت مردم آخر الزّمان بویژه مردان را بیان میدارد كه به قسمتی از این روایت اشاره میگردد.

در آن دوران می بینی كه گناه علنی شده، مردان به مردان اكتفا میكنند، و زنان با زنان در می آمیزند.

مردان برای مردها آرایش نموده، زنان برای زنان خود را می آرایند، زندگی مرد از خود تأمین میشود، زن نیز از خودفروشی تأمین معاش مینماید مردان اموال فراوانی در راه تأمین مسائل جنسی میپردازند.

برای مرد هم چون یك همسر غیرت و حسادت بخرج داده میشود، مرد بخاطر آمیزش با جنس مخالف سرزنش میشود، عاق والدین رايج میشود و علنی میگردد، پدران و مادران در نزد فرزندان خود خوار شمرده میشوند و از دیدگاه فرزند پست تر از هر فرد دیگر به شمار می آیند.

و میبینی كه نشانه های حق پوشیده شده است، در چنین زمانی از خشم خدا بر حذر باش و از خدای تبارك و تعالی نجات طلب كن و بدانكه مردم مورد خشم و غضب پروردگار هستند و خداوند به جهاتی به آنان مهلت میدهد، منتظر باش و تلاش كن كه خداوند تو را در وضعی برخلاف وضع آنها بیند.[4]

پي نوشت:

[1] . بشاره الاسلام، ص 76.

[2] . بشاره الاسلام، ص 133.

[3] . بشاره الاسلام، ص133.

[4] . روزگار رهائی، بحث آخر الزمان، به نقل از بحارالانوار، جلد 53، ص 256و منتخب الاثر، ص 425.


اندیشه

منتظران مهدی

منتظران مهدی

نظرات شما عزیزان:

یونس
ساعت17:08---24 اسفند 1392
سلام می خواستم تبادل لینک وبنر انجام بدیم

من همی الان بنرت تو سایت بزرگمه که پر طرفداره

شما هم بنرمو بگذارید
پاسخ:سلام یونس جان شما که قصد تبادل بنر و لینک داری چرا یه کلمه از آدرس وبت چیزی ننوشتی که من بفهمم از چه سایتی هستی حد اقل آدرس ایمیلتو می دادی متاسفم که نتونستم کاری بکنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: مردان آخرالزمان ,
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392 توسط آراد
تير 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392

منتظران مهدی

تمام حقوق اين وبلاگ متعلق به آرادمحمدي نژادتبريزي مي باشدوهرگونه کپي برداري از مطالب شرعا وعرفا حرام مي باشد Copyright ©2014 -yamahdi-mouod.loxblog.com - All Rights Reserved